Зарубіжна література 8 клас

Дата. 30.03.2020

Тема. Історичні умови, філософське та історичне підгрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму

Виконати завдання (до 01.04.2020)

1. Опрацювати статтю в підручнику (с.236-239)

2. Дати відповіді на запитання на с. 239 (1,2,4,5- письмово)

Дата. 01.04.2020

Тема. Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії. Історія створення комедії «Міщанин – шляхтич»

Новаторство Мольєра у драматургії

Правила класицизму в літературі

Новаторство Мольєра

Мета комедії – розважати

Мета комедії – розважати і повчати

Чіткий поділ на позитивних і негативних героїв

У деяких образах поєднуються протилежні риси

Персонажі схематичні, наділені однією якоюсь рисою

Поведінку персонажів мотивує їхнє суспільне становище

Чітка композиція твору

Порушення чіткої композиції твору

Правило трьох єдностей

Порушено правило трьох єдностей

Дотримання жанрових рамок комедії

Поєднання комічних і трагічних конфліктів

Започаткував новий жанр – високу комедію (твір, який утверджує високу моральну ідею)

Виконати завдання (до 04.04.2020):

1. Опрацювати статтю в підручнику про життєвий і творчий шлях Мольєра (с.239-244)

2. Прочитати комедію Мольєра «Міщанин – шляхтич»

3. Опрацювати теоретичний матеріал на с.243

Зарубіжна література 8 клас

Дата. 06.04.2020

Тема. Мольєр «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

Основна проблематика комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"

Головна проблема, на якій побудовано сюжет "Мішанина-шляхтича", відображає певний історичний етап розвитку буржуазії у Франції. Новоспечені буржуа, які накопичили чимало грошей, зароблених різними шляхами, почувалися рівними дворянам. Саме тому вони намагалися наслідувати дворянським манерам, зовнішньому стилю поведінки, одягу, способу життя.

Саме про одного з таких буржуа — пана Журдена — розповів Мольєр у своїй комедії. Для міщанина Журдена вже саме дворянське ім'я є гарантією найвищих моральних цінностей, тому він беззастережно в усьому покладається на хитрого дворянина графа Доранта. Через їхні стосунки практично показані реальні суспільні відносини. Тому, сміючись над бідолашним Журденом, який будь-що хоче стати схожим на дворян та ще й дочку видати заміж неодмінно за шляхтича, ми разом з ним співчуваємо саме йому. Граф Дорант і маркіза Доримена представляють дворянство. До того ж на їх прикладі Мольєр показав, що й дворяни можуть бути неправдивими, вередливими, непорядними. Таким і є граф Дорант, який розтринькав свої статки й шукає багату наречену. Та й Доримена покохала його, переконавшись, що він багатий, бо дарує коштовні подарунки. Обоє вони також пошилися в дурні. Про справжні почуття тут і не йшлося. А от на кохання здатні інші герої — Люсіль і Клеонт, Ніколь і Ков'єль. Вони чисті серцем, тому й перемога на їхньому боці. Отже, проблема справжнього й несправжнього, проблема правди й неправди вирішується через смішні ситуації, у які потрапляють герої завдяки неправильному уявленню героїв одне про одного. Змальовуючи смішні події, що сталися з бідолашним Журденом, Мольєр піднімається до широкого узагальнення суспільних явищ, не забуваючи при тому про моральні уроки, без яких неможлива комедія класицизму.

Сутність головного конфлікту твору

(Основний конфлікт полягає у зіткненні морально здорових реальних сил французького суспільства з міщанства та простолюду з псевдомораллю аристократії і втратою людської гідності та здорового глузду у прагненні міщанства у будь-який спосіб здобути дворянські привілеї.)

Тема п’‎єси «Міщанин -шляхтич» - зображення безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм та висміювання людських і соціальних вад. Дотичні теми - зображення любовних колізій між Люсільта Клеонтом, Нікольта Ков’‎єлем, Дорантом та Доріменою; зображення шахрайств учителів та кравця.

Особливості жанру й композиції п’‎єси «Міщанин-шляхтич»

«Міщанин-шляхтич» - взірець «високої комедії» Мольєра. Твір поєднав у собі ознаки комедії обставин та комедії характерів: згідно з правилами комедії характерів у ній поставлено завдання розкрити морально- психологічний стан героя, а відповідно до комедії звичаїв були висміяні традиції, уподобання певних соціальних прошарків, передовсім буржуа та аристократів.

За змістом «Міщанин-шляхтич» є взірцем соціально-побутової комедії, в якій розкриваються норми моралі та спосіб життя аристократії та буржуазії часів Мольєра. Однак у творі наявні й елементи соціально- психологічної та любовної комедії, що обумовило її успіх у глядача.

За правилами класицизму комедія має п’‎ять дій. Композиція п’‎єси підпорядкована правилу трьох єдностей: всі події відбуваються в домі пана Журдена (єдність місця) впродовж однієї доби (єдність часу), розвиток сюжету зосереджується навколо особи головного героя (єдність дії), переважна більшість героїв є носіями однієї домінуючої риси характеру (неоднозначним є образ головного героя твору). Комічність зображуваних ситуацій поєднується з серйозною моральною проблематикою.

За формою «Міщанин-шляхтич» - це комедія-балет. Мольєр ввів у п’‎єсу численні пісні, танці, музичні інтермедії, балет, завдяки чому здійснив розширення характеристик персонажів, увиразнивши ті чи ті риси їх вдачі, створивши необхідний емоційний колорит та пародіюючи тематику й стиль тогочасної салонної літератури. Жанр, створений видатним драматургом для придворних розваг, наповнився викривальним змістом.

Головну думку твору. Яким чином автор доносить її до читача (глядача)?

(Головна ідея комедії «Міщанин-шляхтич» художньо втілена у словах Клеонта, що немовби кладуть край безглуздим намаганням Журдена перетворитися з міщанина на шляхтича: «Люди без докорів сумління привласнюють собі дворянське звання, - цей вид злодійства, вочевидь, став звичним. Але я щодо цього, зізнаюся, більш делікатний. Я гадаю, що будь-який обман кидає тінь на порядну людину. Соромитися тих, від кого тобі прирекло народитися на світ, похвалятися в товаристві вигаданим титулом, видавати себе не за те, чим ти є насправді, - це, як на мене, ознака душевної ницості».

Виконати завдання:

  1. Опрацювати поданий матеріал, зробити конспект.

2. Дати відповіді на запитання (письмово)

1. Класицизм — напрям у європейській літературі та мистецтві ... століття

2. У літературі епохи класицизму простежується розподіл на жанри...

3. Образи чітко розподіляються на...

4. Основні положення класицизму були узагаль­нені...

5. Справжнє прізвище Мольєра…

6. Яку назву мав театр Мольєра?

7. У якому році створено п'єсу "Міщанин-шляхтич":

а) 1667; б) 1670; в) 1674.

8.За жанром "Міщанин-шляхтич":

а) комедія; б) трагедія; в) драма?

9.За чиїм замовленням працював Мольєр над п'єсою:

а) Анни Бежар; б) Людовіка XIV; в) Георга IV?

10. Ім'я головного героя комедії «Міщанин-шляхтич»:

а) Журден; б) Клеонт; в) Ков'єль.

11. Мрія головного героя:

а) пошити гарне модне вбрання;

б) вигідно видати заміж дочку;

в) стати аристократом.

12. Здобути прихильність Дорімени Журдену допомагає;

а) Клеонт; б) Дорант; в)Ков'єль,

13. Дорімена була впевнена, що пода­рунки отримує від:

а) Доранта; б) Журдена; в) Клеонта,

14. 12. Яка тема розмови хазяїна і його дружини:

а)смішне становище чоловіка; б) майбутнє дочки; в) слуги?

15. Клеонт висвячує Журдена в сан:

а) мамамуші; б)дервіша; в) муфтія.

16. Комедія закінчується:

а) весіллям; б) розлученням; в) смертю.

Дата. 08.04.2020

Тема. Основні образи комедії Мольєра «Міщанин – шляхтич»

Виконати завдання:

Пан Журден – тип міщанина, втілення марнославства, пихатості, гонористості.

Не дивлячись на здоровий глузд, пані Журден не є позитивним ідеалом драматурга, це тип сварливої, брутальної й обмеженої жінки.

Дорант – людина без моральних норм. Це тип лицемірства, безсоромності, розбещеності, безчестя.

Дорімена потрапляє у тенета власної розбещеності, її вади обертаються проти неї самої. Це тип людини, яка хоче нажитися за рахунок інших нечесними методами.

Клеонт - позитивний тип, ідеал автора. Устами Клеонта виражається авторська позиція, утверджується цінність особистості незалежно від її стану, засуджуються вади суспільства.

Люсіль - позитивний тип освіченої, доброї молодої людини.

Ніколь – народний тип. В цьому образі автор показує розум, дотепність і творчі можливості народу.

1. Прийом «Пазли». З'єднати героя з його характеристикою (письмово)

Журден Лицемірний і цинічний дворянин
Дорант Розумний і кмітливий слуга
Пані Журден Тип благородної людини, яка понад усе ставить честь і кохання
Ков'ель Тип сварливої дружини
Клеонт Тип міщанина, втілення марнолюбства

  1. Складання таблиці «Риси вдачі пана Журдена» (письмово)

Негативні

Позитивні

Розподілити подані риси на позитивні і негативні
Приниження і глузування перед аристократами Уміння рахувати гроші
Неосвіченість Спостережливість
Нерозсудливість Наївність
Сліпа довіра Розважливість
Грубість Щира віра у шляхетність графа Доранта
Жорстокість до власної доньки Любов до народної пісні

3. Характеризувати образи комедії.

Зарубіжна література 8 клас №4

Дата. 22.04.20

Тема. Контрольна робота. Твір за комедією Мольєра «Міщанин – шляхтич»

Написати твір на одну із тем. (виконати до 24.04.2020)

1. Висміювання безпідставних претензій на аристократизм у комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"

2. Висміювання пихи і марнославства в комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"

3. Над чим сміється Мольер у комедії "Міщанин — шляхтич"?

4. Основна проблематика комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"

Кiлькiсть переглядiв: 204