ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Педагогічна рада Директор Біловодського
від 31 серпня 2021 року №1 закладу загальної середньої
освіти І-ІІІ ступенів
Роменської міської ради
Світлана ЛИТВИНЕНКО
від __________ 2021 року
План заходів
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування)
в Біловодському закладі загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів на 2021-2022 н.р.
№ з/п | Найменування заходів | Відповідальні за виконання | Строк виконання |
1 | 2 | 3 | 4 |
Сприяння запобіганню та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти | |||
1 | Провести тренінги для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів | Практичний психолог | Протягом року |
2 | Провести бесіди-зустрічі здобувачів освіти з працівниками поліції, юриспруденції | Класні керівники | Протягом року |
3 | Провести ранкові зустрічі учнів 1-2 класів з метою формування навичок дружніх стосунків | Вчителі початкових класів | Постійно |
4 | Провести загальношкільні батьківські збори батьків учнів 1-4, 5-7, 8-10 кл. на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою» | Директор школи | Вересень |
5 | Підготувати пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям | Педагог-організатор, практичний психолог | Вересень |
6 | Провести консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | Практичний психолог | Протягом року |
7 | Урок толерантності «Всі ми такі різні» | Класний керівник 2 класу Криворотенко О.І. | 10. 09. 2021 |
8 | Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу в учнівському середовищі» | Класний керівник 7 класу Пальона О.І. | 24.09.2021 |
9 | Бесіда «Що таке булінг? Життя без насильства» | Класний керівник 6 класу Ярина Г.М. | 28.09.2021 |
10 | Бесіда «Шкільний булін» | Класний керівник 1 класу Шпирко Л.Г. | 08.10.2021 |
11 | Імітаційна гра «Якщо тебе ображають» | Класний керівник 2 класу Криворотенко О.І | 08.10. 2021 |
12 | Провести імітаційну гру для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» | Практичний психолог | Жовтень - Листопад |
1 | 2 | 3 | 4 |
13 | Виховна година «Що таке булінг? Правова відповідальність» | Класний керівник 8 класу Прасол С.В. | 16.11.2021 |
14 | «Стоп булінг-Я МАЮ ПРАВО! Знаю! Дію! Захищаю!» Урок-бесіда | Класний керівник 9 класу Чорнобривець Ю.О. | 17.11.2021 |
15 | Бесіда «Що таке булінг?» | Класний керівник 3 класу Чалик О.Г. | 17. 11.2021 |
16 | Круглий стіл «Поговоримо про булінг та кібербулінг» | Класний керівник 10 класу Білик В.І. | 26.11.2021 |
17 | Провести Тиждень толерантності (за окремим планом) | Класні керівники, практичний психолог, | Листопад |
18 | Провести індивідуальні та групові консультації з питань насильства та булінгу для учасників освітнього процесу | Практичний психолог | Грудень |
19 | Провести Тиждень правової освіти (за окремим планом) | Класні керівники, учитель правознавства | Грудень, березень |
20 | Година спілкування «Шкільному булінгу скажемо — Ні!» | Класний керівник 5 класу Кулик В.В. | 01.12.2021. |
21 | Година правової грамотності «Великі права маленької дитини» | Класний керівник 2 класу Криворотенко О.І. | 10.12.2021 |
22 | Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», 5-10 класи | Практичний психолог | Січень |
23 | Година спілкування «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу». | Класний керівник 4 класу Ніколенко Л.М. | 24.02.2022 |
24 | Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ!» | Педагог-організатор | Березень |
25 | Провести флешмоб до Міжнародного дня про- тидії булінгу | Заступник директора з виховної роботи | Травень |
Забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища | |||
1 | Підготувати наказ «Про запобігання та протидію булінгу (цькування) у закладі освіти | Керівник закладу освіти | Керівник закладу освіти |
2 | Підготувати наказ «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» | Керівник закладу освіти | Перший тиждень вересня |
3 | Оновити розділ про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти | Вересень | |
4 | Провести наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): педагогічний персонал; допоміжний персонал; технічний персонал | Керівник закладу, практичний психолог | Вересень |
5 | Обговорити та прийняти правила поведінки в класах, оформити правила у вигляді наочних стендів, презентацій. | Класні керівники | Вересень
|
6 | Оновити тематичний стенд | Педагог-організатор, психолог | Протягом року |
1 | 2 | 3 | 4 |
7 | Перевірити приміщення, територію закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу. | Заступник керівника з господарчої частини | Протягом року |
8 | Перевірити інформаційну доступність правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) | Керівник закладу | Листопад
|
9 | Провести моніторинг ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладі освіти | Керівник закладу освіти | Грудень травень |
10 | Вивчити стан освітнього середовища в закладі освіти | Практичний психолог | Квітень |
11 | Провести анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Практичний психолог | Грудень |
12 | Провести діагностику стосунків у закладі освіти | Практичний психолог | Лютий |
13 | Проаналізувати інформацію за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) | Заступник директора з навчально-виховної роботи | За потреби |
14 | Підготувати звіт про виконання заходів щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу | Заступник директора з навчально-виховної роботи | Травень – червень |
Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників | |||
1 | Підготувати методичні рекомендації для педагогів: з вивчення учнівського колективу; з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей | Заступник директора з навчально-виховної роботи, практичний психолог | Жовтень |
2 | Забезпечити проходження педагогічними працівниками спецкурсів, курсів з питань протидії булінгу (цькування) | Керівник закладу освіти, заступник директора з навчально-виховної роботи | Протягом року |
3 | Провести тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти | Практичний психолог | Листопад |
4 | Провести засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» | Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог | Грудень |
5
| Провести консультування класних керівників із проблемних ситуацій | Практичний психолог | Протягом року |
Практичний психолог Людмила ШПІЛКА
Чи відомо Вам, що, відповідно до даних дослідження UNICEF, в Україні у 2017 році 67% дітей стикалися з булінгом в тих чи інших його проявах (були жертвою чи свідком). У лютому 2019 року було винесено перше судове рішення за фактом цькування у школі. Вже станом на початок серпня судами у 92 справах було винесено рішення про накладення стягнення, 47 справ відправлено на доопрацювання до органів поліції, а ще 36 – закрито у зв’язку з відсутністю складу правопорушення або спливу строку притягнення до відповідальності.
У зв’язку з цим Міністерство юстиції України з 16 по 20 вересня ініційовало проведення Тижня протидії булінгу, під час якого Ви дізнаєтесь:
ü що таке булінг
ü які види цькування існують
ü які ознаки має булінг
ü яку відповідальність несе булер та педагогічний працівник, що ігнорував факти цькування
ü поради щодо протидії булінгу